d

d

Sunday, December 1, 2013

Dusuri cu apa rece

Cold water therapy (dusuri cu apa rece) este o metoda prin care iti poti imbunatati sanatatea fizica, psihica si mentala. Pe langa faptul ca astfel te ajuta sa treci peste barierele pe care ti le ofera viata, sanatatea fizica este imbunatatita simtitor.
Cateva avantaje le voi lista mai jos:
  • imunitatea este imbunatatita
  • ajuta la eliminarea grasimii corporale prin cresterea metabolismului
  • circulatia sangelui este imbunatatita
  • ajuta la reglarea temperaturii corpului 
  • te ajuta sa treci peste starile de depresie
  • sanatatea pielii si a parului este imbunatatita
  • creste nivelul de testosteron din corp
  • imbunatateste fertilitatea
  • creste energia (poate inlocui cafeaua)
  • scade inflamatiile
  • imbunatateste respiratia pulmonara
  • imbunatateste somnul
  • creste toleranta la stres
  • imbunatateste latura fizica, psihica si mentala
Avantajele sunt evident foarte folositoare corpului uman. Sunt si cateva dezavantaje daca procesul nu este facut corespunzator, dar o mare parte din oameni pot sa beneficieze de aceasta metoda mai putin obisnuita.
Expunerea corpului la frig este benefica corpului. In Suedia se practica destul de des metoda de a lasa bebelusii sa doarma afara unde sunt expusi la temperaturi scazute. Pe langa faptul ca bebelusii au dovedit ca sunt mai rezistenti la boli, dar si somnul lor este imbunatatit, dormind mai profund.

In Siberia metoda este dusa la un nivel mai inalt, copii sunt stropiti pe cap cu galeti intregi de apa rece in ritualul numit Rodnichok sau "izvoarele reci". Ei fac asta pe tot parcursul anului intre varstele de 2-6 ani. S-a aratat ca 95% din copii care sunt expusi la astfel de practici sunt sanatosi in timpul sezoanelor de gripa, spre deosebire de 75% din copii care nu trec prin aceste practici.

Lasand la o parte toate aceste date, de ce vreau eu sa fac asta?
De cand ma stiu am fost o persoana introvertita. Nu pot sa schimb asta, cel putin nu in esenta. Dar vreau sa fac ceva in privinta asta. Mereu am fost in coltul meu, in banca mea, ferit de lume, dar si de viata. M-am ferit de viata, m-am inchis intr-o cochilie (cunoscuta si ca "zona de confort") si nu am mai iesit de acolo. Doar in rare ocazii faceam cate un pas micut in afara zonei, dar cand simteam si cel mai mic obstacol ma intorceam de unde plecasem, in zona mea de confort.

Vreau sa ies din acea cochilie, si nu doar cu un pas mic, ci cu intreg corpul. Vreau sa ma trezesc la realitate si sa intampin viata exact asa cum este ea: dura, nemiloasa dar in acelasi timp placuta si frumoasa. Vreau sa ma motivez singur ca sa fac pasii inainte. Dar am nevoie de o motivatie buna. Motivatia verbala nu-mi ma ajuta prea mult, dar cea fizica (de exemplu prin antrenamente fizice) da roade de cele mai multe ori. Deocamdata nu m-am reapucat de exercitii fizice dar vreau ca primul test sa fie aceasta metoda numita cold water therapy sau dusuri cu apa rece.

De ce aceasta metoda? Pentru ca am nevoie de ceva care sa imi dea un soc si la propriu, si la figurat. Am nevoie de un restart si consider ca aceasta metoda este cea mai potrivita pentru mine.
Numai cand te gandesti ca vei simti apa rece pe tot corpul... iti da fiori. Dar acei fiori sunt date de catre o stare mintala. In principal este frica de necunoscut, neobisnuinta de a face lucruri sau de a incepe lucruri noi, exact ca in viata. Eh, eu vreau sa trec de aceste obstacole si sa-mi conditionez corpul pentru a rezista mai mult la tot ce imi arunca viata asta in fata.

Vreau sa trec peste orice problema intampinata, vreau sa ma motivez sa fac asta, vreau sa-i motivez si pe altii sa treaca peste greutati. Vreau sa ajut oameni, sa-i inspir, sa le fiu alaturi si cu o mana pe umar si cu un sut in fund. Inca nu stiu cum se va intampla asta, dar cu siguranta voi afla. AZI. Este 1 Decembrie si azi va fi prima mea zi de dus cu apa rece. Bineinteles ca nu o voi face acum, trebuie sa mai si dorm, dar cand ma voi trezi asta voi face prima data.

O sa descriu experienta mea printr-un articol nou. :)

Sursa foto


0 comentarii:

Lasa un comentariu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls